ترندهای جهانی مارکتینگ در سال 2024
۲۵ خرداد

ترندهای جهانی مارکتینگ در سال 2024

در چند روز گذشته اطلاعات زیادی در خصوص ترندهای جهانی مارکتینگ در سال 2024 در moz، Sagefrog، Hubspot و DMinstitute به دست آوردم. سعی می‌کنم خلاصه اطلاعات رو در اینجا با همکاران به اشتراک بگذارم و امیدوارم برای کسانی که زمان جهت مطالعه می‌گذارند کاربردی باشد. Brand Awareness، Engagement، Personalization، Efficiency و Growth مهمترین ترندهای جهانی مارکتینگ در سال 2024 می‌باشند که کسب و کارها می‌بایست به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

** معیار اول: آگاهی از برند **

– بهترین ابزارها برای افزایش Brand_awareness#، شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ و SEO می‌باشد.

– تولید محتوای اختصاصی ویدئویی و پادکست‌ در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا youtube، Facebook و Instagram از مهم‌ترین اقدامات جهت آگاهی از برند می‌باشد. محتوا باید تجربه مشابه را نشان دهد و برای مصرف کننده احساس برطرف شدن نیازهای واقعی را تداعی کند. نیازی به بزرگنمایی سایر قابلیت‌های محصول و یا خدمت نمی‌باشد.

– طبق ترند جهانی تقریبا از هر 4 مصرف کننده یک نفر محصولی را بر اساس توصیه یک اینفلوئنسر خریداری کرده است! بر این اساس برندها به دنبال پیدا کردن سفیرهای انحصاری در تبلیغات خود هستند و آنها را به دید یک شریک در کسب و کار خود لحاظ می‌کنند.

– گوگل از سال 2022، «تجربه» را به عنوان مهمترین اولویت در E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness ) اضافه کرده است. در سال 2024، محتوایی با ارزش خواهد بود که شخصی باشد، تجربه را نشان دهد و نیازهای واقعی را برطرف کند.

– هوش مصنوعی کمک زیادی به تولید محتوای عمومی می‌کند امابرای تولید محتوای شخصی، رهبران فکری نقش اصلی را در تولید محتوا به عهده دارند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.