آنلاین چت، پیامک، ایمیل و ویدئو مهمترین ابزار تعامل میان خریدار و فروشنده است که موجب افزایش engagement می گردد. همسویی آن ها با هوش مصنوعی تحولی را در تعامل با خریداران ایجاد مینماید.
- در راستای افزایش engagement در سال 2024 از قابلیت های هوش مصنوعی برای اعلام قیمت و ارائه اطلاعات محصول و یا خدمات در سریعترین زمان، استفاده می شود.
- 58% مارکترها به دنبال افزایش سرمایهگذاری در chatbotها هستند و 72% استفاده کنندگان از رباتها این ابزار را بسیار کارآمد اعلام کردهاند.
- تعامل با خریداران از طریق message بر بستر SMS و یا whatsapp، بیشترین میزان ROI را به دنبال دارد که باعث خرید مجدد میشود. البته در ایران با توجه به تبلیغات پیامکی بیضابطه و عدم رعایت حقوق کاربران از سوی اپراتورها، شاهد کاهش چشمگیر اثرگذاری این ابزارها هستیم.
- ایمیل دومین ابزاری است که بالاترین ROI را به ارمغان می آورد. 87% مارکترها بودجه تبلیغاتی خود را در این ابزار حفظ کرده و یا افزایش دادهاند. در میانگین جهانی، ROI ایمیل مارکتینگ، 1 به 32 است و افزایش قابل توجه engagement را به همراه داشته است.
- استفاده از هوش مصنوعی برای ارسال ایمیلهای شخصی سازی شده، نظرسنجی و محتواهای بر پایه لوکیشن بسیار فراگیر شده که افزایش 52 درصدی نرخ تبدیل را ایجاد کرده است.
- تولید ویدئوهای کوتاه نرخ بازگشت بالایی را به همراه دارد. خریداران بیشتر از سرچ در گوگل، به دنبال سرچ در شبکههای اجتماعی و پیدا کردن محتوای ویدئویی میباشند.
دیدگاه شما