آنلاین چت، پیامک، ایمیل و ویدئو مهمترین ابزار تعامل میان خریدار و فروشنده است که موجب افزایش engagement می گردد
۷ تیر

افزایش engagement در سال 2024

آنلاین چت، پیامک، ایمیل و ویدئو مهمترین ابزار تعامل میان خریدار و فروشنده است که موجب افزایش engagement می گردد. همسویی آن ها با هوش مصنوعی تحولی را در تعامل با خریداران ایجاد می‌نماید.

  1. در راستای افزایش engagement در سال 2024 از قابلیت های هوش مصنوعی برای اعلام قیمت و ارائه اطلاعات محصول و یا خدمات در سریعترین زمان، استفاده می شود.
  2. 58% مارکترها به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در chatbotها هستند و 72% استفاده کنندگان از ربات‌ها این ابزار را بسیار کارآمد اعلام کرده‌اند.
  3. تعامل با خریداران از طریق message بر بستر SMS و یا whatsapp، بیشترین میزان ROI را به دنبال دارد که باعث خرید مجدد می‌شود. البته در ایران با توجه به تبلیغات پیامکی بی‌ضابطه و عدم رعایت حقوق کاربران از سوی اپراتورها، شاهد کاهش چشمگیر اثرگذاری این ابزارها هستیم.
  4. ایمیل دومین ابزاری است که بالاترین ROI را به ارمغان می آورد. 87% مارکترها بودجه تبلیغاتی خود را در این ابزار حفظ کرده و یا افزایش داده‌اند. در میانگین جهانی، ROI ایمیل مارکتینگ، 1 به 32 است و افزایش قابل توجه engagement را به همراه داشته است.
  5. استفاده از هوش مصنوعی برای ارسال ایمیل‌های شخصی سازی شده، نظرسنجی و محتواهای بر پایه لوکیشن بسیار فراگیر شده که افزایش 52 درصدی نرخ تبدیل را ایجاد کرده است.
  6. تولید ویدئوهای کوتاه نرخ بازگشت بالایی را به همراه دارد. خریداران بیشتر از سرچ در گوگل، به دنبال سرچ در شبکه‌های اجتماعی و پیدا کردن محتوای ویدئویی می‌باشند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.