این اطلاعات بخشی از جدیدترین گزارش سایت sagefrog در خصوص روند بازاریابی سازمانی در سال 2024 و حاصل مشارکت 2400 نفر از متخصصان در صنایع مختلف B2B است.
خلاصه گزارش:
1- شرکتها به دنبال کوچک کردن تیمهای مارکتینگ درون سازمانی هستند و سعی کردند از تجربه و مهارت آژانسهای تبلیغاتی و بازاریابی استفاده کنند. به این ترتیب شرکتها مارکتینگ داخلی و خارجی رو با هم ادغام کردند. “کمبود زمان و منابع” مهمترین عامل برای برونسپاری بخشی از فعالیتهای مارکتینگ بوده است. 89 درصد سازمانها این استراتژی رو موفق ارزیابی کردند.
2- اولویت سازمانها در بازاریابی به ترتیب آگاهی از برند، تولید سرنخ، حفظ مشتری و در نهایت پشتیبانی فروش اعلام شده و این اهمیت بالای “Brand-Awareness” رو در سال 2024 نشون میده.
3- تقریبا نیمی از سازمانها به دنبال افزایش بودجه بازاریابی خود در سال 2024 هستند و 27% سازمانها بودجه بازاریابی رو کاهش دادند. بر اساس این گزارش، بازاریابی داخلی و خارجی برای سازمانها در سال 2024 از اهمیت بالاتری نسبت به سال گذشته برخوردار است.
4- حضور در نمایشگاهها به دلیل افزایش آگاهی از برند، بالاترین اولویت سازمانها در اختصاص بودجه است. در رتبه های بعدی بازاریابی مستقیم، بازاریابی محتوا، اسپانسرشیپ و تبلیغات چاپی قرار دارند، محبوبیت ایمیل مارکتینگ و سوشال مدیا کمتر از سال گذشته است. نکته قابل توجه ترکیب کانالهای بازاریابی سنتی و مدرن در ترند سال 2024 است.
5- بر اساس روند بازاریابی سازمانی در سال 2024، حضور در وبینارها از دید 89% سازمانها تاثیر مستقیم بر روی آگاهی از برند و تولید سرنخ داشته است.
6- استفاده از هوش مصنوعی، استراتژی است که میتواند کارآیی بازاریابی سازمانی را ارتقاء داده و فرصتها و چالشهای جدیدی را در تولید محتوا، چت باتها، اتوماسیون، کدنویسی و طراحی برای سازمانها ایجاد کند.
گزارش کامل:
دیدگاه شما