در چند روز گذشته اطلاعات زیادی در خصوص ترندهای جهانی مارکتینگ در سال 2024 در moz، Sagefrog، Hubspot و DMinstitute به دست آوردم. سعی میکنم خلاصه اطلاعات رو در اینجا با همکاران به اشتراک بگذارم و امیدوارم برای کسانی که زمان جهت مطالعه میگذارند کاربردی باشد. Brand Awareness، Engagement، Personalization، Efficiency و Growth مهمترین ترندهای جهانی مارکتینگ در سال 2024 میباشند که کسب و کارها میبایست به آنها توجه ویژهای داشته باشند.
** معیار اول: آگاهی از برند **
– بهترین ابزارها برای افزایش Brand_awareness#، شبکههای اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ و SEO میباشد.
– تولید محتوای اختصاصی ویدئویی و پادکست در شبکههای اجتماعی مخصوصا youtube، Facebook و Instagram از مهمترین اقدامات جهت آگاهی از برند میباشد. محتوا باید تجربه مشابه را نشان دهد و برای مصرف کننده احساس برطرف شدن نیازهای واقعی را تداعی کند. نیازی به بزرگنمایی سایر قابلیتهای محصول و یا خدمت نمیباشد.
– طبق ترند جهانی تقریبا از هر 4 مصرف کننده یک نفر محصولی را بر اساس توصیه یک اینفلوئنسر خریداری کرده است! بر این اساس برندها به دنبال پیدا کردن سفیرهای انحصاری در تبلیغات خود هستند و آنها را به دید یک شریک در کسب و کار خود لحاظ میکنند.
– گوگل از سال 2022، «تجربه» را به عنوان مهمترین اولویت در E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness ) اضافه کرده است. در سال 2024، محتوایی با ارزش خواهد بود که شخصی باشد، تجربه را نشان دهد و نیازهای واقعی را برطرف کند.
– هوش مصنوعی کمک زیادی به تولید محتوای عمومی میکند امابرای تولید محتوای شخصی، رهبران فکری نقش اصلی را در تولید محتوا به عهده دارند.
دیدگاه شما